sms-spam-on-the-rise
معاون رگولاتوری: از این پس باید ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی با موافقت مشترک انجام شود.
معاون سازمان تنظیم مقررات گفت: از بیستم بهمن‌ماه، هیچ اپراتوری نباید بدون اخذ موافقت قبلی مشترک، پیامک تبلیغاتی ارسال کند.

به گزارش ایتنا لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: از این پس باید ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی با موافقت مشترک انجام شود.

معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: به این ترتیب باید اپراتور موافقت مشترک را برای دریافت اس‌ام‌اس‌های اطلاع‌رسانی، مورد پرسش قرار دهد و در صورت تمایل مشترک، اس‌ام‌اس تبلیغاتی برای وی ارسال شود، در غیر این صورت مشترک نباید این پیامک‌ها را دریافت کند.

وی در خصوص علت اتخاذ این تصمیم گفت: تلفن همراه جزئی از حریم خصوصی افراد است و اینکه برخی زمان‌های ناخواسته پیامک‌هایی برای افراد ارسال شود، مصداق عدم رعایت حقوق شخصی افراد است.

معاون رگولاتوری تصریح کرد: براساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اجرای این مصوبه از بیستم بهمن‌ماه به اپراتورها ابلاغ شده است و اپراتورها نیز برای انجام این کار اعلام آمادگی کرده‌اند.