sms2

طی روزهای گذشته وزیر ICT درباره موضوعاتی از جمله نقص در ارسال پیامک‌ها از سوی نمایندگان مجلس مورد سؤال قرار گرفت.

مشترکان تلفن همراه باید بدانند که ارسال برخی پیامک‌هایی که به هر دلیلی در مسیر با مشکل مواجه شده و به مقصد نمی‌رسند و یا چندین بار ارسال می‌شوند در سیستم صورتحساب‌گیری محاسبه نمی‌شوند؛ بنابراین مبلغی به این منظور از مشترک کسر نشده و درباره پیامک‌های تکراری هم فقط یکبار هزینه پیامک از آن‌ها کسر می‌شود.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، از نیمهٔ اول سال ۸۷، به گفته وحید صدوقی – مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران – فقط برای پیامک‌هایی که به‌طور موفق به مقصد می‌رسند، هزینه دریافت می‌شود؛ اما همواره سؤالاتی درباره هزینه پیامک‌های تکراری یا پیام‌های به مقصد نرسیده برای مشترکان وجود دارد.

طی روزهای گذشته وزیر ICT درباره موضوعاتی از جمله نقص در ارسال پیامک‌ها از سوی نمایندگان مجلس مورد سؤال قرار گرفت؛ پاسخ تقی‌پور به این مسئله این بود که بخشی از اشکالات مربوط به گوشی است چرا که برخی گوشی‌ها پیامک فارسی را منتقل نمی‌کنند و یا ناقص منتقل می‌کنند، همچنین برخی گوشی‌ها به دلیل وجود ویروس در سیستم ارسال پیامک نقص دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صراحتاً اعلام کرد که برای پیامک‌های تکراری نیز کتبا اعلام کرده‌ایم که هزینه آن‌ها یک بار محسوب می‌شود.

بیش از ۷۰ درصد پیام‌هایی که با عدم موفقیت در ارسال روبه‌رو می‌شوند، به دلیل پربودن حافظه گوشی مشترک است اما در صورتی که مشترکان همراه اول از کسر هزینه برای پیام‌های ناموفق خود اعتراض دارند، می‌توانند این موضوع را به اداره کل بازرسی همراه اول و یا مرکز تماس ۰۹۹۹۰ اطلاع بدهند.

به گزارش ایسنا، مشترکانی که اعتراض خود را اعلام کنند، کمیته مربوطه بررسی اعتراضات و شکایات مردمی شرکت ارتباطات سیار آن‌ها را بررسی کرده و چنانچه از نظر فنی مشکلی وجود داشته باشد، هزینه دریافت شده به مشترک پرداخت خواهد شد.