3779_orig

دکتر محمد کرم پور، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پس از بررسی درخواست های ارائه شده برای دریافت مجوز استفاده از کدهای خدماتی، ۳۴ مورد پذیرفته شده و کدهای مربوطه تخصیص و واگذار شده است.

وی افزود: از مجموع این تعداد، ۱۵ درخواست درحال بررسی است و پنج مورد نیز به علت نقص مدارک برگشت داده شده است.
وی با اشاره به آیین نامه واگذاری کدهای خدماتی خاطر نشان کرد: پس از تصویب این آیین نامه در کمیسیون تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی، تمامی اشخاص حقوقی که پیش از تصویب آیین نامه واگذاری کدهای خدماتی در سال ۸۸ ، کد خدماتی دریافت کرده اند و همچنین متقاضیان جدید ، باید از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز استفاده از کد خدماتی دریافت کنند .
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: بر اساس این آیین نامه، برخی کدهای خدماتی نظیر، کدهای پلیس ۱۱۰، ریاست جمهوری ۱۱۱، ستاد خبری وزارت اطلاعات ۱۱۳، اورژانس ۱۱۵، سازمان برق ۱۲۱، سازمان آب ۱۲۲، مبارزه با کودک آزاری ۱۲۳و آتش نشانی ۱۲۵، به عنوان کدهای اضطراری تعیین شده در فاز نخست بدون تغییر باقی می‌ماند.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس موافقت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات،استفاده از کد سه رقمی اضطراری ۱۲۴ برای ستاد خبری سازمان بازرگانی و در راستای کمک به اجرای مطلوب‌تر قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تا پایان سال ۹۰ تمدید شده است.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اصلاحات انجام شده در آیین نامه کدهای خدماتی گفت: ماه گذشته و با توجه به مسئولیت های قانونی و وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در رابطه با واگذاری کدهای خدماتی ، مواردی از این آئین نامه به منظور ساماندهی کدهای خدماتی موجود ،تسهیل و شرایط برای متقاضیان جدید و افزایش ظرفیت کدهای خدماتی بین شهری ،اصلاح شد .
وی تاکید کرد: کدهای خدماتی دو دسته هستند، گروهی با عدد “۱” شروع می‌شود که به دو نوع سه رقمی و چهاررقمی تقسیم می‌شوند و گروهی با شماره ۰۹۶ به متقاضیان ارایه شده است.
وی خاطر نشان کرد :‌کدهای سه‌رقمی بیشتر در موارد ضروری که ماهیت مهم و حیاتی دارند استفاده میشود و کدهای چهاررقمی بیشتر در حوزه‌های تجاری، اقتصادی و خدماتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
دکتر محمد کرم پور ادامه داد: ‌کدهایی که با شماره «۱» شروع می‌شوند استانی است و در هر استان جداگانه راه‌یابی می‌شود و در صورت راهیابی بین استانی می‌بایست دارندگان این شماره‌ها با اپراتورهای مربوطه در این خصوص قرارداد امضا کرده و در قالب آن، هزینه‌های تعریف شده را نیز پرداخت کنند.