راهکار جذب مشتری

یکی از مهارت های بازاریابی اینترنتی هنر متقاعد کردن است. آن هم متقاعد کردن به خرید. همان مرحله ی نهایی بازاریابی. چه فایده وقتی همه کار می کنیم ولی نمی توانیم کاربران را به مشتری تبدیل کنیم. با پیاده سازی همه قواعد بازاریابی کاربر را به سایت خود می کشانیم اما…

با ما همراه باشید تا با راهکار جذب مشتری شکاک ترین و چموش ترین ها را هم به مشتری تبدیل کنید.

راهکار جذب مشتری – به کاربر در انتخاب کردن کمک کنید!

یک راهکار جذب مشتری این است که وقتی اجناس و محصولات فراوانی در سایت خود دارید مشتری برای خرید سردرگم می شود. به جرات کمتر کسی از بین یک عالمه محصول مشابه در نگاه اول بتواند یکی را انتخاب کند. مگر به دنبال محصول خاصی باشد که در این مورد شخص از قبل انتخاب اش را کرده است. بنابراین یک راهکار جذب مشتری کمک در انتخاب به اون است.

در صورتی که تعداد گزینه ها برای انتخاب زیاد باشند و هیچ دسته بندی هم برای محصولات نباشد انتخاب بسیار دشوار می شود. اگر در سایت خود محصولات فراوانی را دارید با قرار دادن آپشن هایی کارآمد رفته رفته کاربر را به آن چیزی که مد نظر اش هست برسانید. یک آپشن برای کسی که به جیب اش نگاه میکند. یک آپشن برای کسی که به کیفیت نگاه میکند. یک آپشن برای کسی که وزن یا حجم محصول برایش در اولویت است، یک آپشن برای کسی که رنگ و … مد نظر اش هست، و در آخر آنقدر گزینه های دور از ذهن کاربر را از پیش پا بردارید تا نهایتا ۲ گزینه روی میز باشد !

راهکار جذب مشتری – شما یک کاربر خوش شانس هستید.

کاربر را متقاعد کنید که اگر خرید نکند این امکان وجود دارد که فرصت خوبی را از دست داده باشد. از شعار های تکراری استفاده نکنید اما این مهم را یادآور شوید: فرصت را از دست ندهید!

با یک تیر ۲ نشان بزنید. لذت و نفرت. به مشتری لذت به دست آوردن ببخشید . ذات انسان از “از دست دادن” متنفر است. هدف اول به مشتری بفهمانید که شما با خرید برد کرده اید و تنفر ذاتی انسان را به یاد مشتری بیاورید. اگر خرید نکنید فرصت را از دست داده اید.

راهکار جذب مشتری – قیمت بالا اما با دلیل

به محصولات خود ارزش ببخشید. یا مجانی یا گران و با ارزش، این راهکار جذب مشتری است. در صورتی که قیمت محصول گران باشد کاربران ناخودآگاه فکر میکنند ارزش زیادی دارد. در نتیجه بیشتر کنجکاو شده و به تجزیه و تحلیل محصول میپردازند. این خود باز یک تیر و دو نشان است. هم تکنیک متقاعد کردن کاربر است و هم نرخ فرار از سایت پایین می آید. حال بفهمانید که چرا قیمت بالاتر است، در عین حال که از همه جا گران تر میفروشید اما بهترین قیمت را هم تضمین کنید.

تفاوت مدل، اصل بودن محصول، گارانتی و خدمات پس از فروش محصول، لوازم جانبی محصول، هزینه های پنهان محصول، مجاز بودن سایر رقبا (فروشگاه های دیگر را زیر سوال ببرید تا مشتری جرات مقایسه کردن به خود ندهد ) و همچنین موجود بودن کالا ( بعضی فروشگاه ها محصولات خود را برای خراب کردن بازار رقبا پایین ارائه میکنند در حالی که موجودی انبار مجازی یا حقیقی آن محصول کمتر از حد نصاب برای فروش است یا اصلا موجود نیست).

راهکار جذب مشتری – یک فروشنده خوب یک تردست خوب است.

برعکس شیوه از مد افتاده ی حراج شد، آی بیا ببر، به خدا قسم و … که خیلی چیپ و مسخره هستند (البته در فروش بعضی محصولات غیر قابل فروش در اینترنت کارآمد) به محصولات خود رنگ و لعاب ببخشید و هیجان دهید. در حقیقت التماس نکنید. کاری کنید مشتری با پای خود گام در راه تکمیل فرآیند خرید بگذارد.

بدین منظور ابتدا خودتان به خودتان ایمان بیاورید. سپس به توضیحات نقات قوت محصولات خود بپردازید. مثلا اگر یک اتوموبیل دست دوم ۵ سال کارکرده دارید و ایمان دارید که به قول معروف تمیز است می توانید بگویید در تصاحب یک خانم دکتر بوده که روزانه مسیر رفت و برگشت تا مطب را طی میکرده است.

با اعتماد به نفس بالا جوری وانمود کنید که یک خریدار هستید و خود از دیدن محصول به وجد آمده اید.

راهکار جذب مشتری – این آخریشه

دیکر راهکار جذب مشتری این است که به کاربر بگویید تعداد کمی از محصول باقی مانده. در این مرحله شوق خرید در کاربر ایجاد می شود. مثلا اگر فروشگاه بلیت دارید بگویید فقط ۱۰ صندلی خالی باقی مانده!

یا از لحاظ تعدا یا از لحاظ زمان محدود بودن را وانمود کنید. فروش فقط تا جمعه, ثبت نام تا شنبه، این محصول پس از اتمام تا ماه آینده به موجودی انبار اضافه نمیشود.

راهکار جذب مشتری – در صورتی که تمایل ندارید نخرید

این تکنیک اغلب در مشاوره قبل از خرید کاربرد دارد. بهتر است با کاربر رک و پوست کنده صحبت کنید. البته این تکنیک را با توقف بی جا مانع کسب است اشتباه نگیرید. به دنبال مشتری پایدار و حرفه ای باشید و با افرادی که نمیخواهید مشتری شوند رو راست باشید.

راهکار جذب مشتری – تور بهتر است یا قلاب؟

تشخیص با شماست. بسته به نوع محصولاتتان و مخاطبان سایت تصمیم بگیرید که تور پهن کنید یا با قلاب صید کنید. میتوانید دهن لق نباشید و مرموزانه متقاعد کنید. ذهن افراد را معلق کنید. بیشتر افراد به مشاهده سریال بیشتر از مشاهده فیلم علاقه دارند. یا برعکس بعضی مواقع لازم است بروشور ارائه کنید به جای کتاب نوشتن. منظور مختصر و مفید بودن شرحیات محصول است و طویل بودن آن.

با خود بیندیشید که محصول شما ارزش کنجکاو کردن کاربر را دارد یا فقط وقت وی را تلف میکند. اگر ارزش کنجکاو شدن دارد صفحات خود را مرموز ارنج کنید. از ناشناخته ها سخن بگویید. از آیا میدانید ها و اصطلاحات سطح بالا و دور از انتظار.

راهکار جذب مشتری -هم خریدار و هم فروشنده خیر هستیم.

حس انسان دوستی و احترام به برخی ارزش ها در ذات هر شخص نهادینه شده است. به کاربران بقبولانید که با خرید از ما موانعی مانند کمبود بودجه یا وقت برای کمک کردن به دیگران از سر راه برداشته میشود. به خرید ها جنبه بشر دوستی بدهید. مثلا به ازای هر خرید ۱۰% از سود به حساب مراکز خیریه (مثلا موسسه محک) واریز میشود.

لطفا اگر این مطلب را مفید دانستید و قصد بازنشر آن را داشتید به این صفحه با عنوان زیر لینک بدهید:

راهکار جذب مشتری