GetArticleImage

مهندس سعید مهدیون، نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف درگاه ایران، ارائه خدمات الکترونیکی یکپارچه به مردم است که به موجب استفاده از آن بتوانند در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند.

وی افزود: در همین راستا، بسته خدمات الکترونیکی ایران با هدف ایجاد تسهیل برای کابران در درگاه جدید ایران را اهندازی شده است.
وی خاطر نشان کرد: بهره برداری از این بسته یک گام مهم در راستای ساماندهی و ایجاد فضایی به منظور تمرکز هرچه بیشتر خدمات الکترونیکی قابل ارائه توسط دستگاه های دولتی و غیر دولتی محسوب می شود.
سعید مهدیون با بیان این مطلب که در حال حاضر یک هزار و ۷۰۰ خدمت الکترونیکی از طریق درگاه جدید ایران به مردم عرضه می شود، تصریح کرد: از مجموع خدمات الکترونیکی عرضه شده در این درگاه، ۹۵۱ خدمت به صورت اطلاع رسانی، ۴۸۴ خدمت به صورت تعاملی و ۲۵۵ خدمت به صورت تراکنشی به متقاضیان ارائه می شود.
وی تاکید کرد: خدمات الکترونیکی ارائه شده توسط درگاه ایران مبتنی بر دو رویکرد تازگی و کاربردی بودن خدمات است که در بسته جدید به صورت همزمان مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به دایرکتوری درگاه ایران، گفت: این دایرکتوری امکاه جستجوی هدفمند را برای کابران در میان سایت های فارسی زبان فراهم می کند.
وی با اشاره به دو زبانه بودن این دایرکتوری، ادامه داد: در حال حاضر بیش از دو هزار پایگاه اینترنتی به زبان انگلیسی در این دایرکتوری به ثبت رسیده اند.
سعید مهدیون اظهار داشت: به منظور فراهم آوردن امکان جستجوی هدفمند برای کاربران، پایگاه های اینترنتی در این مجموعه به ۲۵ گروه کابردی دسته بندی شده اند.
وی تاکید کرد: ارائه سرویس در درگاه ایران، در راستای تحقق شعار دولت الکترونیکی و به منظور فراهم آوردن امکان صرفه جویی در زمان و هزینه های مردم صورت می گیرد.