05(21)

محمد حسن کرباسیان، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست در گفت وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: راه اندازی این دستگاه ها از سال ۸۹ در دستور کار شرکت پست قرار گرفت که با تلاش های صورت گرفته این طرح عملیاتی شده و پس از برگزاری دوره های آموزشی لازم برای نامه رسان ها وارد شبکه پستی کشور شده است.

وی افزود: دستگاه PDA جهت اخذ امضاء الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته کارایی این دستگاه محدود به دریافت امضای دیجیتال نبوده و قابلیت‌های گسترده آن موجب شده تا به صورت یکی از ابزارهای اصلی شبکه پستی درآید.
محمد حسن کرباسیان با بیان این مطلب که استفاده از این دستگاه ها موجب صرفه جویی سالانه ۱۰ میلیون برگ کاغذ می شود تصریح کرد: حذف کاغذ و کاهش استفاده از پرینت یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این دستگاه محسوب می شود و بر همین اساس باید گفت که این دستگاه نه تنها موزع را از حمل و استفاده از دفتر کاغذی راحت نموده بلکه صرفه اقتصادی نیز خواهد داشت.
وی تاکید کرد: اطلاعات مرسولات پستی در این دستگاه ذخیره می شود و پس از توزیع، به سایت رهگیری مرسولات پستی منتقل می شود.
مدیر عامل شرکت پست، مهمترین هدف برقراری این سرویس در شبکه پستی، افزایش کیفیت خدمات در بخش توزیع دانست و ادامه داد: بر همین اساس، فرستندگان مرسولات می‌توانند از طریق شماره رهگیری مرسولات و وب سایت شرکت پست، مرسولات خود را رهگیری و از زمان، مکان و مشخصات گیرنده آن مرسوله مطلع شوند.
وی افزود: راه اندازی این سرویس در راستای ایجاد سرویس‌هایی که مبتنی بر فناوری اطلاعات و ایجاد دولت الکترونیکی در سطح کشور است تا امکان خدمت رسانی با کبفیت بهتر به متقاضیان فراهم شود.