shutterstock_124904114-1

بالا بودن هزینهٔ انتقال اینترنت که توسط مخابرات دریافت می‌شود، معضلی است که حل نشده و هم‌چنان شرکت‌ها با آن دست به گریبان‌اند.

هزینه اینترنت دریافتی از کاربران در کشور ما به گفته مدیر یک شرکت اینترنتی هم‌زمان با افزایش هزینه‌های تمام شده افزایش پیدا نکرده است، بنابراین طبیعی است که برخی شرکت‌ها با توجه به تورم هر ساله، حداقل برای این‌که درآمدزایی چند سال قبل خود را داشته باشند، مجبورند خطوط اینترنت را بین تعداد بیش‌تری از کاربران به اشتراک بگذارند که این موضوع سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا، محمد ایزددوست – مدیر یک شرکت اینترنتی – اظهار کرد: بالا بودن هزینهٔ انتقال اینترنت که توسط مخابرات دریافت می‌شود، معضلی است که حل نشده و هم‌چنان شرکت‌ها با آن دست به گریبان‌اند و درواقع هزینهٔ انتقال اینترنت در داخل شهر از یک مرکز به مرکز دیگر، حدود ۲۴۰ هزار تومان است که این میزان به غیر از مالیات است و خارج شهری نیز حدود ۳۵۰ هزار تومان می‌شود.

وی مدعی شد: با هدفمند شدن یارانه‌ها نیز هیچ تمهیداتی برای ما در نظر گرفته نشده، یعنی مخابرات هزینه‌ها را افزایش داده ولی به شرکت‌ها کمکی در این زمینه صورت نگرفته است.

این مدیر شرکت اینترنتی اضافه کرد: ما سرویس‌دهنده هستیم و قسمت عمده هزینه‌های ما پهنای باند است و تا زمانی که نتوانیم پهنای باند ارزانی دریافت کنیم، نمی‌توانیم آن را به‌صورت ارزان در اختیار کاربر قرار دهیم.

او خاطر نشان کرد: تا زمانی که مخابرات نخواهد از سیاست‌های خود در زمینهٔ فروش اینترنت کوتاه بیاید و درواقع به فکر درآمدزایی از طریق اینترنت و فروش خطوط نباشد، ما هم‌چنان با این چالش مواجه خواهیم بود.