3

حجت الاسلام حسین اسلامی در گفت وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از پنج کمیته کارشناسی تشکیل شده که کمیته اقتصادی، فنی و عمرانی یکی از این کمیته ها محسوب و موارد مربوط به وزارت ارتباطات در این کمیته بررسی می شود.

وی افزود: در این کمیسیون، شکایت های رسیده از سه قوه و همچنین اطلاعات ارایه شده از سوی مردم بررسی می شود و هر ساله گزارشی در خصوص افزایش و یا کاهش شکایات و تحلیل آن ها به رئیس جمهور داده می شود.
حجت الاسلام اسلامی در خصوص آخرین وضعیت بررسی های صورت گرفته در خصوص وزارت ارتباطات، تصریح کرد: نمودارهای موجود نشان می دهد طی چهار سال گذشته، شکایت ها از مجموعه وزارت ارتباطات در حال کاهش و رضایت مندی مردم در حال افزایش است.
وی خاطر نشان کرد: حضور نمایندگان دولت در شهرها و استانها و دیدار چهره به چهره با مردم یکی از دلایل این کاهش محسوب می شود چرا که مردم می توانند در این دیدارها دیدگاه ها و خواسته های خود را مطرح کنند و دولت هم نسبت به بر طرف کردن آن اقدام می کند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر وزرای ارتباطات در دولت نهم و دهم در رسیدگی به مسائل مطرح شده و مشکلات منتقل شده بسیار جدی و مصمم هستند و همین امر موجب شده تا نمودار رضایت مندی از این وزارت خانه در گروه “الف” قرار گیرد.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در خصوص گلایه های موجود از حوزه وزارت ارتباطات، گفت: بخشی از گلایه های باقی مانده مربوط به پوشش شبکه تلفن همراه اپراتورهای فعال در این حوزه و تنها در تهران است چرا که در حال حاضر اکثر جاده ها و حتی روستاهای دور افتاده نیز زیر پوشش این شبکه قرار دارند.
وی تأکید کرد: در تهران به دلیل بافت معماری خاص و برج سازی های صورت گرفته از سویی و لزوم استفاده از آنتن های تلفن همراه برای پوشش شبکه تلفن همراه از سوی دیگر، به طور طبیعی شاهد قطع شدن ارتباط این شبکه هستیم که امیدواریم با تدابیر مسوولان، این مشکل بر طرف شود.
حجت الاسلام اسلامی با بیان این مطلب که برگزاری مناقصات در مجموعه وزارت ارتباطات در دولت نهم و دهم خیلی شفاف شده است، اظهار داشت: مواردی که در این حوزه مطرح شده بود مربوطه به پیش از دولت نهم است که به همت مدیران این وزارت خانه حل و فصل شده است.