بسم الله الرحمن الرحیم

انجمن های تخصصی کدباکس

شبکه، امنیت، سرور، دیتاسنتر، سیستم عامل، هاستینگ، وبمستری، طراحی وب، نرم افزار، سخت افزار، گرافیک و ...

امروز شنبه 18 نوامبر 17, 4:15 am



مبحث جدیدپاسخ

 [ 1 پست ] 
نويسنده پيغام
پستارسال شده در: شنبه 29 جولاي 17, 9:13 pm 

پست ها : 1
سپاسگذاری کرده: 0 بار
سپاس دریافتی: 1 بار
در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را پیرامون بهبود نام دامنه و
URL­­
ها به شما ارائه کنیم، اما قبل از هر چیز توجه به این نکته بسیار مهم است که استفاده از ساختارها و ترفندهایی که در این مقاله به شما ارائه شده، برای تمامی صفحاتی که درساخت سایت تولید می­کنید لازم و ضروری نیست. اگر بتوانید از این ترفندها در صفحات خود بهره بگیرید، ممکن است صفحات شما بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار گیرند اما عدم استفاده از آنها به معنی نادیده گرفتن این صفحات توسط موتورهای جستجو نخواهد بود. گوگل و بینگ پیوسته الگوریتم­های خود را برای برطرف کردن چالش­های فنی جستجو بهبود می­دهند، اما اگر بتوانید با استفاده از تکنیک­های سئو روند ارائه­ی نتایج به مخاطب را برای موتورهای جستجو آسانتر کنید، بیشتر مورد توجه این موتورها قرار خواهید گرفت.

طراحی سايت تهران
  1. تا حد امکان از یک دامنه­ و زیردامنه استفاده نمایید
شواهد بسیاری این فرضیه را اثبات می­کند که ممکن است با انتقال یک محتوا از دامنه­ی اصلی به یک زیر دامنه­ی ثانویه، ترافیک آن صفحه تا حد زیادی از دست برود. استفاده از هر روشی که روند امتیازدهی موتورهای جستجو به یک دامنه را پیچیده­تر کند ممکن است روند انتقال اندیس­های کسب شده به دامنه را با مشکل روبرو نماید و رتبه­ی آن دامنه را کاهش دهد.
البته نمی­توان گفت که استفاده از چند دامنه­ی ناهمنام همواره به ضرر سایت خواهد بود و استفاده از یک دامنه­ی خاص تنها راه ممکن برای تولید محتوا و راه اندازی وبلاگ است. در صورتی که امکان استفاده از یک دامنه وجود نداشته باشد، استفاده از چند دامنه برای انتشار محتوا بهتر از عدم انتشار آنها است، اما اگر وبلاگ و محتوای شما با دامنه­ی اصلی تولید شوند، عملکرد بسیار بهتری در رتبه­بندی­ها خواهند داشت.
  1. هر چه
    URL
    شما برای کاربران خواناتر باشد، بهتر است
از آنجا که موتورهای جستجو نحوه ­ی ارتباط مخاطب با وب سایت­ ها را رصد می­نماید، هرچه ارتباط شما با مخاطب مطلوب­تر باشد، ارتباط موتورهای جستجو نیز با شما مطلوب­تر خواهد بود. خوانا بودن یک مقوله­ی ذهنی است اما هر چه ارتباط یک
URL
با محتوای درون صفحه­ی آن بیشتر باشد، مخاطب با دید بازتری روی آن کلیک می­نماید و این موضوع می­تواند نرخ بازگشت مخاطب از سایت شما را نیز کاهش دهد. کاهش این نرخ از دید موتورهای جستجو دور نمی­ماند و این فاکتور مثبت در ارتباط با مخاطب، باعث خواهد شد تا موتورهای جستجو لینک شما را لینکی محبوب از دیدگاه مخاطب قلمداد کرده و رتبه­ی آن را در نتایج جستجوها بهبود دهد.
  1. استفاده از کلیدواژه­ها در
    URL­­­­­
    ایده­ی خوبی به نظر می­رسد
استفاده از کلیدواژه­های هدف در
URL
به چند دلیل می­تواند مفید باشد:
اول اینکه کلیدواژه­ی موجود در
URL
به کسانی که آدرس شما را در ایمیل­ها، شبکه­های اجتماعی و لینک­ها مشاهده می­کنند کمک می­کند تا دریابند در صفحات موجود در سایت شما با چه محتواهایی موتجه خواهند شد.
ثانیا بسیار اتفاق می­افتد که
URL
از جایی کپی شده و در جای دیگر
paste
شود. در صورتی که در یک لینک از انکر تکست (
anchor text
) استفاده نشده باشد،
URL
نقش انکر تکست را ایفا می­نماید (انکر تکست همچنان یکی از ورودی­های قدرتمند در الگوریتم­های رتبه­بندی به شمار می­آید).
از سوی دیگر کلیدواژه­هایی که در نتایج جستجو در
URL
ظاهر می­شوند، یکی از مهمترین پارامترهای مورد نظر جستجوکنندگان برای انتخاب لینک مورد نظرشان به حساب می­آیند.

  1. اگر برای یک محتوا از چند
    URL
    استفاده می­کنید، از تگ کانونیکال استفاده نمایید

استفاده از محتواهای مشابه، با توجه به الگوریتم­های کنونی، مجاز است و هیچ جریمه­ای برای آن در نظر گرفته نمی­شود اما این کار باعث می­شود تا امتیازهای رتبه­بندی کسب شده توسط این محتواها، بین همه­ی آنها تقسیم شود و هیچ کدام از انها رتبه­ی خوبی نداشته باشند.  
اگر در سایتتان محتواهای مشابه با
URL
­های متفاوت وجود دارد و در صورتی که نیازی به نمایش همه­ی آنها ندارید، یک محتوا را به عنوان محتوای اصلی انتخاب کنید و بقیه­ی محتوا­ها را با استفاده از ریدایرکت 301 به محتوای اصلی ارجاع دهید. اما در صورتی که به هر دلیلی می­خواهید تمامی محتواهای مشابه برای بازدیدکنندگان وب سایت در دسترس باشد، بهتر است از تگ کانونیکال استفاده کنید.
  1. از پارامترهای دینامیک در
    URL
    استفاده نکنید
در صورتی که بیش از دو پارامتر در
URL
شما بصورت ناخوانا ظاهر می­شود، بهتر است
URL
را بازنویسی نمایید و متنی خوانا و استاتیک تولید کنید. اکثر پلت­فرم­های مدیریت محتوا (
CMS
) بطور هوشمند از پارامترهایی شبیه به"%" و "&" و ... استفاده نمی­کنند و در صورتی که از این ابزارها در مدیریت سایت استفاده می­کنید، کمتر با مشکل پارامترهای مزاحم مواجه می­شوید.
  1. استفاده از
    URL
    های کوتاه بهتر است

URL
های در حدود 50 تا 60 کاراکتر، مناسب هستند اما اصلاح
URL
­های بالای 100 کاراکتر می­تواند تعداد بازدیدهای صفحه را افزایش دهد.
URL
های طولانی هیچ مشکلی برای موتورهای جستجو ایجاد نمی­کنند، اما کاربران هنگام مواجه شدن با آنها نمی­توانند سریعا محتوای درون آن را حدس بزنند. از طرف دیگر
URL
های بلند به طور کامل در نتایج جستجو به نمایش درنمی­آیند و کپی کردن آنها نیز مشکل ساز است. هرچه
URL
کوتاه تر باشد راحتتر می­توان آن را در متن جاسازی نمود و در شبکه­های اجتماعی، ایمیل­ها و توییت­ها از آن استفاده کرد.

  1. URL
    را به شکلی بنویسید که با عنوان محتوای صفحه همخوانی داشته باشد
در صورتی که عنوان محتوای صفحه یک عنوان بسیار بلند است، توصیه نمی­شود تمامی آن را در
URL
بگنجانید. در عوض می­توانید بخش­هایی از عنوان که نشان دهنده­ی مفهوم آن است را در
URL
قرار دهید. برای مثال اگر عنوان صفحه "کلیه­ی نکاتی که باید برای بازاریابی محتوا در وب­سایت، وبلاگ و شبکه­های اجتماعی رعایت کنید" باشد، می­توانید آن را بصورت "نکاتی-در-مورد-بازاریابی- محتوا
www.example.com/
" در
URL
خود قرار دهید.
  1. استفاده از کلمات رابط در
    URL
    ضروری نیست
اگر عنوان شما شامل کلمات رابط (مانند و، یا، اما، از و ...) است، در صورتی که احساس می­کنید استفاده از آنها در
URL
می­تواند
URL
را بسیار طولانی کند، می­توانید آنها را از
URL
حذف کنید. قضاوت در مورد اینکه استفاده از کلمات ربط تا چه حد به خوانا بودن
URL
کمک می­کند و در عوض تا چه حد
URL
را طولانی می­کند، کاملا به شما بستگی دارد، اما در صورتی که حذف این کلمات به مفهوم منتقل شده از طریق
URL
لطمه وارد می­کند، بهتر است آنها را از
URL
حذف نکنید.

منبع : شرکت طراحی سایت تهران پارسایا


نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  

مبحث جدیدپاسخ

 [ 1 پست ] 


مباحث مرتبط

 مباحث   نويسنده   پاسخ ها   بازديدها   آخرين پست 
موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. مشکل در ساختار ID در DHCP و Group Policy

kambiz

2

3915

دوشنبه 27 آپريل 15, 7:00 pm

kambiz نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. بهینه سازی تصاویر سایت جهت بهبود سئو

Hoseyn

0

2179

جمعه 18 سپتامبر 15, 4:43 am

Hoseyn نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. آیا هاست ایران باعث بهبود رتبه ی سایت میشود؟

Hoseyn

4

3855

يکشنبه 18 دسامبر 16, 9:38 am

sarajimiso نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. محدود کردن تعداد درخواست ها در انجینیکس به منظور بهبود پروسس

Hoseyn

0

2350

يکشنبه 07 ژوئن 15, 8:49 am

Hoseyn نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. راهنمایی برای به کار گیری اوبونتو برای Accounting اینترنت

handsome

2

4607

سه شنبه 22 سپتامبر 15, 11:53 am

handsome نمایش آخرین ارسال

 


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 6 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد
cron



بخش ها