بسم الله الرحمن الرحیم

انجمن های تخصصی کدباکس

شبکه، امنیت، سرور، دیتاسنتر، سیستم عامل، هاستینگ، وبمستری، طراحی وب، نرم افزار، سخت افزار، گرافیک و ...

امروز چهارشنبه 12 دسامبر 18, 4:44 pm



مبحث جدیدپاسخ

 [ 3 پست ] 
نويسنده پيغام
پستارسال شده در: جمعه 05 ژوئن 15, 5:47 am 
نماد کاربر

پست ها : 371
محل سکونت: فارس
سپاسگذاری کرده: 41 بار
سپاس دریافتی: 576 بار
در  crm مشتری ها به چند دسته تقسیم میشوند, شناخت مشتری یک اصل بسیار مهم برای برنامه ریزی در آینده است.

مشتری مشکوک : مشتریانی که به دنبال جنس میگردند و هنوز موفق به انتخاب نشده اند. مشکوک به این هستند که کیفیت و قیمت و خدمات از سایرین بیشتر است یا خیر

مشتریان احتمالی (زد و گذری) : مشتریانی که اولین باریست که با آن ها ملاقات کرده ایم یا تماس برقرار کرده ایم
اولین مشتری : مشتری که برای اولین خرید دست به جیب شده است.
مشتری تکراری : مشتری که چندین خرید انجام می دهد
مشتری فابریک : مشتری که شما را به عنوان تامین کننده اقلام/اجناس مورد نیاز خود انتخاب کرده است.
مشتری ثابت و وفادار : مشتری که قصد کوچ یا تعویض تامین کننده ندارد و نسبت به فروشگاه یا شرکت شما نگرش مثبت و متعصبانه ای دارد. یعنی اگر تا مدتی اجناس و خدمات مورد نظرش فراهم نشود بر خرید از فروشگاه یا شرکت ما تاکید دارد. همچنین در ایجاد منابع مالی و جذب مشتریان جدید تاثیر گذار است ( ضامن شدن برای مشتری های جدید و معرفی دوستان و آشنایان )
مشتری حامی و طرفدار : از مشتری ثابت یک پله بالاتر است, همچنین فعالیت های بازاریابی هم انجام میدهد , بدون دریافت پاداش
مشتری غیر واقعی : مشتری که صرفا جهت سنجش قیمت یا مقاصد دیگر به فروشگاه یا شرکت شما آمده است.

دوستان اگر انواع دیگه ای از مشتری را میشناسند و علم به این دارند که با هر مشتری چطور باید رفتار کرد نظراتشون رو در میان بگذارند تا در تقویت فروشگاه یا شرکت یکدیگر سهیم باشیم. راستی یادم رفت بگم crm یک تکنیک / دانش / علم مدیریت رابطه با/بین مشتری است و مخفف customer relationship managment هست.


پستارسال شده در: جمعه 11 سپتامبر 15, 6:11 am 

پست ها : 11
سپاسگذاری کرده: 0 بار
سپاس دریافتی: 9 بار
شناسایی مشتریان وفادار :
دو روش اصلی برای تعریف و سنجش وفاداری مشتری وجود دارد:

  • سنجش بنا شده بر اساس رفتار:
ما می توانیم با توجه به رفتار های یک مشتری به میزان وفاداری او پی ببریم. مثلا با گفتن این حرف که یک محصول تا یک ماه آینده آماده تحویل نمی باشد، می توانیم میزان صبر او و اینکه چقد علاقه مند است که حتما از کالا یا خدمات ما استفاده نماید. همچنین برای اینکار می توانیم رفتار های او را در نظر بگیریم و میزان استفاده او از کالا و خدمات شرکت ما در نظر داشته باشیم.
  • سنجش بنا شده بر اساس نگرش و طرزفکر:
در این روش باید بتوانیم از نظرات مشتری وفادار نسبت به محصولات آگاهی پیدا کنیم. می توانیم در طراحی سایت خود بخشی را برای این کار در نظر بگیریم. بخشی که در آن مشتری بتواند نظرات خود را در مورد تمام بخش های شرکت ما عنوان نماید. همچنین باید قسمت هایی برای گرفتن فیدبک و نظر درباره محصولات در طراحی سایت خود در نظر بگیریم تا به طور کامل از نظرات آنها درباره محصولات آگاه باشیم. ما می توانیم با تماس با مشتری بعد از خرید کالا و یا استفاده از خدمات ما، از نظر اولیه او نسب به شرکت آگاه شویم، همچنین با این عمل می توانیم عکس العمل خوب و خوشایندی در او و جلب رضایت مشتری داشته باشیم. تمام این موارد مستلزم این می باشد که ما اصول طراحی سایت را رعایت و بهینه سازی سایت را انجام داده باشیم. در این صورت می توانیم از نگرش و طرز تفکر مشتری نسبت به محصولات خود آگاه شویم و بدانیم که آیا این مشتری وفادار است یا خیر


پستارسال شده در: يکشنبه 27 دسامبر 15, 2:39 pm 
نماد کاربر

پست ها : 20
سپاسگذاری کرده: 149 بار
سپاس دریافتی: 87 بار
MrCRM نوشته است:
شناسایی مشتریان وفادار :
دو روش اصلی برای تعریف و سنجش وفاداری مشتری وجود دارد:

  • سنجش بنا شده بر اساس رفتار:
ما می توانیم با توجه به رفتار های یک مشتری به میزان وفاداری او پی ببریم. مثلا با گفتن این حرف که یک محصول تا یک ماه آینده آماده تحویل نمی باشد، می توانیم میزان صبر او و اینکه چقد علاقه مند است که حتما از کالا یا خدمات ما استفاده نماید. همچنین برای اینکار می توانیم رفتار های او را در نظر بگیریم و میزان استفاده او از کالا و خدمات شرکت ما در نظر داشته باشیم.
  • سنجش بنا شده بر اساس نگرش و طرزفکر:
در این روش باید بتوانیم از نظرات مشتری وفادار نسبت به محصولات آگاهی پیدا کنیم. می توانیم در طراحی سایت خود بخشی را برای این کار در نظر بگیریم. بخشی که در آن مشتری بتواند نظرات خود را در مورد تمام بخش های شرکت ما عنوان نماید. همچنین باید قسمت هایی برای گرفتن فیدبک و نظر درباره محصولات در طراحی سایت خود در نظر بگیریم تا به طور کامل از نظرات آنها درباره محصولات آگاه باشیم. ما می توانیم با تماس با مشتری بعد از خرید کالا و یا استفاده از خدمات ما، از نظر اولیه او نسب به شرکت آگاه شویم، همچنین با این عمل می توانیم عکس العمل خوب و خوشایندی در او و جلب رضایت مشتری داشته باشیم. تمام این موارد مستلزم این می باشد که ما اصول طراحی سایت را رعایت و بهینه سازی سایت را انجام داده باشیم. در این صورت می توانیم از نگرش و طرز تفکر مشتری نسبت به محصولات خود آگاه شویم و بدانیم که آیا این مشتری وفادار است یا خیر


درود بر کدباکس
ممنونم از پست شما.
برقرار باشید


نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  

مبحث جدیدپاسخ

 [ 3 پست ] 


مباحث مرتبط

 مباحث   نويسنده   پاسخ ها   بازديدها   آخرين پست 
موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. شناخت انواع مختلف طراحان وب سایت

nopardazco

0

363

يکشنبه 03 ژوئن 18, 6:37 am

nopardazco نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. راز افزایش مشتریان وب سایت ها چیست؟

nopardazco

0

394

پنج شنبه 26 آپريل 18, 9:32 am

nopardazco نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. معرفی سرویس های طراحی وب سایت که می توانید به مشتریان خود پی

nopardazco

0

373

سه شنبه 15 مه 18, 9:30 am

nopardazco نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. فعالیت فروشگاه عسل در اینستاگرام

Router

2

2011

سه شنبه 08 نوامبر 16, 9:50 am

farhad نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. بهریت فروشگاه اینترنتی ایران

nopardazco

0

241

دوشنبه 09 جولاي 18, 12:59 pm

nopardazco نمایش آخرین ارسال

 


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 1 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد
cron



بخش ها