بسم الله الرحمن الرحیم

انجمن های تخصصی کدباکس

شبکه، امنیت، سرور، دیتاسنتر، سیستم عامل، هاستینگ، وبمستری، طراحی وب، نرم افزار، سخت افزار، گرافیک و ...

امروز دوشنبه 09 دسامبر 19, 12:38 pm



مبحث جدیدپاسخ

 [ 1 پست ] 
نويسنده پيغام
پستارسال شده در: دوشنبه 17 ژوئن 19, 3:13 pm 

پست ها : 38
سپاسگذاری کرده: 0 بار
سپاس دریافتی: 1 بار
چگونه تبلیغات پرفروش بسازیم ؟
این روزها بازار رقابت بیش از گذشته دچار تورم و بی ثباتی شده است و تمام کسب و کارها برای اینکه بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند و مشتریان جدیدی به سمت تجارت خود سوق دهند دست به روش های تبلیغاتی متعدد همچون تبلیغات چاپی ، تبلیغات در حوزه تابلوسازی که خود شامل ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی به عنوان تابلو سر در مغازه و طراحی بیلبورد ، نصب استرابوردهای تبلیغاتی ، نصب لمپوست بنر ، تبلیغ در شبکه های اجتماعی و تبلیغات مبتنی بر وب نظیر تبلیغات کلیکی ، تبلیغات چریکی ، تبلیغات سمپلینگ و غیره نیاز دارند .

داشتن فروش بیشتر یکی از انکارناپذیرترین جزء روش های تبلیغاتی است . در واقع کلیه کسب و کارها برای برندسازی و کسب درآمد بیشتر نحوه های متفاوتی از روش های تبلیغات و بازاریابی را بر می گزینند . اگر شما روش مناسبی برای تبلیغات انتخاب کرده باشید بدون شک می توانید به راحتی اقدام به معرفی کالا و خدمات نمایید و در نتیجه بازده کاری خود را بالا ببرید . برای اینکه از قافله رقابت تنگاتنگ عقب نمانیم و نگذاریم که رقبا از ما پیشی بگیرند همواره باید اطلاعات خود را در زمینه نوع تبلیغات و بازاریابی به روزرسانی کنیم چرا که روشی که امروز برای تبلیغات برگزیده ایم شاید پس از گذشت مدت زمان محدودی دیگر پاسخگوی نیاز ما نباشد و مجبور باشیم ترفندهای دیگری را جایگزین نماییم .

اگر پس از گذشت مدت زمانی مشاهده کردید که با توجه به تبلیغات انجام شده فروش شما تفاوت چندانی نداشته است بی شک نوع تبلیغاتی که بر گزیده اید مناسب نوع کسب و کار شما نبوده است . در واقع تبلیغ در زمان و مکانی پاسخگوی نیاز است که مشتری آن را مشاهده نماید .

مهمترین بخش یک تبلیغ ، عنوان تبلیغاتی است که می خواهید توسط آن بر ذهن افراد رسوخ کرده و توجه آنها را جلب نمایید مثلا قرار دادن فقط نام برندی که هنوز آنچنان شناخته نشده است نمی تواند تبلیغ مناسبی باشد و می توانید همراه نام برند از عنوانی معنادار استفاده کنید که مخاطب با مشاهده آن عنوان هم نام برند را در ذهن بسپارد و هم پیام تبلیغاتی که در آن درج شده است .

زمانی که یک تبلیغ ساخته می شود مهمترین بخش مورد توجه آن عنوان است ، برای ساخت یک عنوان تاثیرگذار چندین نکته حائز اهمیت می باشد که به شرح زیر است :

ذکر یک واقعیت : استفاده از بانکداری الکترونیکی در هر نوع کسب و کاری مرسوم شده و دیگر پول نقد جایگاه خود را از دست داده است  و همه معاملات از طریق بانکداری الکترونیکی انجام می پذیرد .

ایجاد محبوبیت : عنوانی که انتخاب می کنید طوری باشد که برند شما را در بین عموم محبوب نماید مثلا برندهایی مثل سونی ، اپل یا سامسونگ محبوبیت کافی را در بین عموم مردم کسب کرده اند .

برانگیختن بحث : از عناوینی برای تبلیغات استفاده کنید که بحث برانگیز باشند مثلا تبلیغ عطاویچ زمانی که اولین بار وارد بازار ایران شده بود با دیدن آن خیلی از افراد سوال می کردند که مفهوم آن چیست ؟  اما الان دیگر محبوبیت خودش را خصوصا در پایتخت کسب کرده است .

استفاده از واژه چگونه : از عناوینی استفاده کنید که کلمه چگونه را بر روی زبان جاری کند مثلا چگونه در بورس شرکت کنیم بدون آنکه مبلغی از دست دهیم .

ساخت تصویر ذهنی :عناوینی انتخاب کنید که یک تصویر ذهنی در مخاطب به نمایش بگذارد

خطاب مستقیم : با روزمه کاری پیشرفته مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهید

متعجب ساختن : از عناوینی استفاده کنید که حس تعجب را در خوانند برانگیزد

از روش های منحصر به فرد برای فروش استفاده کنید که سایر رقبا آنها را به کار نبرده باشند

نقل داستان واقعی  : مثلا شرکت جنرال موتور پس از چندین سال که به عنوان بزرگ ترین فروشنده اتومبیل در جهان بود در سال 2008 به دلیل عدم توجه به بازار و تغییر ذائقه مشتریان تا مرز ورشکستگی پیش رفت .

استفاده از کلمات استعاره : مثلا ایده ات هنوز به طور کامل پخته نشده یا وقت طلاست

طرح سوال : آیا کسب و کار نوپایی دارید ؟ آیا ایده نو برای پیشرفت می خواهید ؟

ایجاد نیاز : مثلا روغن بنفشه برای کسانی که آلژی دارند بسیار مفید و درمان کننده است

استفاده از نقل قول : اهداف شما را قادر می سازند که جهت تغییر حرکت را به نفع خود کنترل کنید

ارائه تضمین : ارائه خدمات پس از فروش یکی از راه های ویژه برای جلب اعتماد مشتریان است که بسیار حائز اهمیت است یا مثلا اگر به نوع کسب و کار و قدرت خود اعتماد دارید می توانید به مشتریان بگویید که به من یک تایم مشخص ارائه دهید تا راه های تضمینی برای افزایش کاربران سایت را به شما نشان دهم .

مخاطب خود را در عنوان ، خطاب قرار دهید : مثلا اگر در زمینه کتاب آگهی تبلیغاتی ارائه کرده اید باید دانشجویان و دانش آموزان را خطاب قرار دهید

ازعناوین بدون ابهام استفاده کنید : عنوان باید ساده باشد و به راحتی مخاطب را به سمت شما هدایت کند و سبب ذخیره سازی زمان شود

ترکیب یک مورد کاملا مشخص با یک مورد مبهم : این روش سبب ارائه پیشنهاد مورد علاقه مخاطب در کنار ترغیب به خرید می شود

استفاده از واژه های اورژانسی :  عدم استفاده از فرصت های طلایی برای مخاطبان رنج آور است بنابراین می توانید با واژه هایی مثل قبل از اینکه دیر شود تصمیم بگیرید تا سود کلانی بدست آورید مخاطب را ترغیب به تماس نمایید .

برانگیختن احساس : مخاطبان پس از خرید یک محصول تبلیغاتی و استفاده از آن در زندگی روزمره انتظار دارند زمانی که دوستان یا آشنایانشان  آن محصول را مشاهده کردند احساساتی همچون زیبایی ، تحسین ، جلب توجه ، علایق ، بحث و غیره در مورد آن محصول بیان کنند که سبب خشنودی مشتری شود و در نتیجه ترغیب به خرید بیشتر و تبلیغ دهان به دهان گردد .

در تبلیغ به جای استفاده از جملات رسمی از جملات دوستانه استفاده کنید .

مخاطبان همیشه به دنبال تنوع و چیزهای جدید هستند و به قدیمی ها توجه خاصی ندارند پس در تبلیغات خود به جدید بودن تبلیغات تاکید کنید .

دلیل بیاورید : با افزودن کلماتی نظیر چون و دلیل پس از آن ، ابتدا ذهن مخاطبان را آماده می کنید و سپس با توضیحات عنوان را به دلیل گره زده و مخاطب را ترغیب به خرید می نمایید

نکته هایی که بالا به آن اشاره کردیم مربوط به عنوان تبلیغ بود حال نوبت به پیام تبلیغاتی می رسد که می تواند شامل چند کلمه یا چند سطر شود .

پیام تبلیغاتی می بایست احساس مشتریان را برانگیزد . در پیام تبلیغاتی می بایست کلمات کلیدی که می خواهید مشتریان توسط آنها به شما دسترسی داشته باشند درج شود این کلمات باید در متن پیام تبلیغاتی طوری جایگزین شود که زننده نباشد مثلا نام بردن خود محصول به تنهایی نمی تواند سبب جذب مشتری شود اما اگر توضیحاتی در مورد مشخصات محصول ارائه شود می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد . جایگزاری کلمات کلیدی در انتهای جمله سبب درگیری مخاطب و در نهایت کلیک یا تماس می شود .

از اعداد و اطلاعات مشخص و معین استفاده کنید : استفاده از ارقام مشخص این حس را در مخاطب برمی انگیزد که مطلب مدنظر دارای پیشنه تحقیقاتی است و اگر به مخاطبان خود اطلاعات با ارزش و رایگان ارائه دهید این مفهوم را می رساند که  به آنها ارزش داده اید و آنها از دریافت اطلاعات لذت می برند

یکی از ساختارهای اشتباه در زمینه تبلیغات جای دادن شماره تلفن به تنهایی دربخشی از پیام تبلیغاتی است به جای آن یکی از بهترین و سودآورترین بخش جای دادن فضای کافی از صفحه برای پیشنهاد فروش است این کار سبب می شود که مشتری حس اعتبار و اهمیت بیشتری داشته باشد و با شما تماس برقرار نماید .

برای برطرف سازی تردید مخاطبان نسبت به خرید محصول تبلیغاتی می توانید در بخشی از متن تبلیغاتی چنین بیان کنید که چنانچه از خرید محصول مردّد هستید کارشناسان بخش فروش پاسخگوی سوالات و رفع ابهامات هستند .

قدم هایی که به کسب موفقیت در تجارت کمک می کنند :
1) ایجاد محیط پویا برای خلق ایده های نو

تجارت یعنی رقابت و رقابت یعنی ایجاد ایده نو که شما را از سایر رقبا متمایز می نماید . منظور از ایجاد ایده نو فقط خلق ایده ای که تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته نیست بلکه می توانید با مطالعاتی ببینید که کدام ایده ها بهتر عملی شده اند و با الگوبرداری از آنها سرویس ها و محصولات منحصر به فرد خود را ارائه دهید .

2) استفاده صحیح از نیروها و استعدادها :

در هر کسب و کار استفاده از نیروهای مجرب و برقراری یک ارتباط تیمی بین نیروها می تواند سبب موفقیت بیشتر شما شود ، همچنین علاوه بر کارکرد روتین و روزانه اگر به کارکنان اجازه دهید که پیشنهادات خود را برای بهبودی روند کار به طور آزادنه بیان کنند و در صورت ارائه ایده های مفید از آنها استقبال کنید می توانید گام های بزرگ تری در کسب و کار خود بردارید

اما اگر کسب و کار شما نو پاست می بایست اهداف و نگرش نیروهای کاری را در یک راستا قرار دهید و تیم قابل اعتمادی ایجاد نمایید که تلاش همه سبب رشد کسب و کار شده و محیطی لذت بخش نه خسته کننده برای افراد فراهم نمایید . پس اهداف خود را با تیم در میان گذاشته و برای رسیدن به هدف کارکنان خود را ترغیب نمایید

3) استفاده از شبکه های ارتباطی متفاوت :

از شرکت های بزرگ گرفته تا شرکت های کوچک و نوپا ، به دلیل زیاد شدن راه ها و ابزارهای ارتباطی ، بهتر است با شناخت بازار و مشتریان و نحوه برقراری ارتباط مشتریان با کسب و کار شما از چندین راه  و روش های ارتباطی بهره ببرند تا بتوانند پاسخگوی نیاز بازار و مشتریان باشند و با شکست مواجه نشوند . دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی بحث برانگیزترین راه های ارتباطی است که کسب و کارها نباید از آن غافل باشند .

4) تمرکز بر روی فروش : به طور کلی هدف از راه اندازی یک کسب و کار کسب سود بیشتر و ارائه خدمات یا محصولات به مخاطبان مدنظر است . برای افزایش فروش و تثبیت آن همواره زمینه کاری خود را آنالیز کرده و کمبودها و کاستی ها را جبران نمایید و از اوضاع بازار و سلایق مشتریان با خبر شوید و با یجاده ایده های نو و پیاده سازی آنها بازار را تحت سلطه خود درآورید .



منبع : گروه تولیدی ایمن نورتاب


نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  

مبحث جدیدپاسخ

 [ 1 پست ] 


مباحث مرتبط

 مباحث   نويسنده   پاسخ ها   بازديدها   آخرين پست 
موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. بازاریابی و تبلیغات

panel123

0

1200

چهارشنبه 28 فبريه 18, 4:25 pm

panel123 نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. روانشناسی رنگ ها در تبلیغات

panel123

0

1071

دوشنبه 30 آپريل 18, 10:11 am

panel123 نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. مدیریت تبلیغات شهری

saftysign

0

0

چهارشنبه 13 فبريه 19, 5:52 pm

saftysign نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. مزایای تبلیغات چاپی

melinaa

0

628

شنبه 12 ژانويه 19, 8:17 am

melinaa نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. مدیریت تبلیغات شهری

panel123

0

1025

پنج شنبه 09 آگوست 18, 5:18 pm

panel123 نمایش آخرین ارسال

 


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 2 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد



بخش ها