بسم الله الرحمن الرحیم

انجمن های تخصصی کدباکس

شبکه، امنیت، سرور، دیتاسنتر، سیستم عامل، هاستینگ، وبمستری، طراحی وب، نرم افزار، سخت افزار، گرافیک و ...

امروز يکشنبه 20 ژانويه 19, 4:52 pm



مبحث جدیدپاسخ

 [ 1 پست ] 
نويسنده پيغام
پستارسال شده در: شنبه 20 اکتبر 18, 6:17 pm 

پست ها : 3
سپاسگذاری کرده: 0 بار
سپاس دریافتی: 0 بار
نکاتی مهم که در مورد تردمیل میبایست بدانیم


تقریبا همه مردم جهان از فواید ورزش با تردمیل آگاه هستند و می دانند این ورزش ساده تا چه اندازه برای بدن مفید می باشد.کسانی که در باشگاه های ورزشی علاوه بر تردمیل دستگاه های دیگری در دسترس دارند، می توانند از این دستگاه برای گرم کردن بدن خود استفاده کنند و پس از آن به انجام تمرین با سایر دستگاه ها بپردازند و در انتهای برنامه دوباره بر روی تردمیل آهسته راه بروند تا بدنشان سرد بشود.تردمیل خانگی وسیله ای است که توسط آن می توان سبک زندگی خود را تغییر داد؛ این روزها به دلیل مشغله های فراوان شغلی و خانوادگی اغلب افراد فرصت کافی ندارند که برای ورزش خود را به مکان های مناسب برسانند؛ بنابراین در دسترس بودن یک دستگاه هوازی همچون تردمیل قدم بزرگی به سوی زندگی سالم و تحرک کافی است.


این که بدون ترک کردن منزل بتوانید به راحت ترین شکل در فضای محدود خانه ورزش دویدن و پیاده روی طولانی را انجام بدهید، یک شرایط ایده آل و بسیار کم خطر است؛ ضمن این که همه افراد خانواده می توانند از تردمیل خانگی استفاده کنند و این مسئله بسیار مقرون به صرفه می باشد.تردمیل در باشگاه های ورزشی و سالن های بدنسازی طرفداران بسیاری دارد؛ به طوری که تقریباٌ همه اعضای باشگاه از این وسیله استفاده می کنند و در بحث استفاده از دستگاه های خانگی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

این دستگاه دارای یک تسمه متحرک است که با چرخش به دور غلطک ها فضای دویدن را فراهم می کند. تردمیل ممکن است موتور دار یا بدون موتور باشد؛ در صورتی که نوع بدون موتور را انتخاب کرده باشید، باید با نیروی وزن خود و فشار پاها تسمه را به عقب هل داده و به حرکت در آورید؛ تردمیل های بدون موتور سبک و ارزان قیمت هستند و در منزل مورد استفاده قرار می گیرد؛ ولیکن این حقیقت وجود دارد که استفاده زیاد از تردمیل بدون موتور سبب ساییدگی مفصل زانو می شود؛ چون در حین تمرین با آن فشار زیادی به مفصل زانو و حتی مچ پا وارد می شود.

تردمیل های موتوردار با گذشت زمان پیشرفت زیادی کرده اند و با تکنولوژی روز جهان همراه شده اند؛ به همین دلیل امکانات و ویژگی های زیادی دارند. در این دستگاه موتور به کمک عضلات می آید و با کاهش و افزایش سرعت می توان امکان راه رفتن و دویدن را فراهم کرد.

شیب تردمیل به 2 شیوه برقی و دستی قابل تنظیم می باشد. با افزایش شیب این دستگاه می توان راه رفتن بر روی شیب سربالایی و حتی ورزش تپه نوردی را شبیه سازی کرد؛ اما نباید مدت طولانی بر روی شیب زیاد دوید.تردمیل های موتوردار مدرن امروزی، اغلب مجهز به مانیتور کامپیوتری هستند که برخی با سیم و بعضی بدون سیم به بدن متصل می شوند و علاوه بر سرعت، زمان، مسافت و کالری مصرف شده ضربان قلب کاربر را نشان می دهند.

ضربان قلب شاخص مهمی برای تعیین سطح تمرین بوده و منطقه چربی سوزی را مشخص می کند و توسط آن می توانیم بفهمیم میزان تحرک کافی هست یا خیر؛ بر روی همین مانیتور یک سری برنامه های ورزشی از پیش تعیین شده به چشم می خورد که به وسیله آن ها می توانید الگوی ورزشی خود را مشخص کرده و بر اساس آن پیش بروید.

رعایت بعضی از نکات منجر می شود حداکثر استفاده از دستگاه تردمیل را ببرید:
اولین قدم پوشیدن کفش ورزشی مناسب است؛ هرگز بدون به پا داشتن کفش ورزش مناسب بر روی تردمیل یا سطح زمین ندوید.
سعی کنید در هنگام دویدن بر روی تردمیل وضعیت بدنتان صحیح باشد؛ یعنی سر را بالا بگیرید و عضلات کردن را ریلکس نگه دارید و کاملاٌ آرام باشید و به نقطه مقابل خود نگاه کنید؛ در صورتی که مایل هستید در هنگام ورزش با این دستگاه به تماشای تلوزیون بپردازید، ارتفاع تلوزیون باید طوری باشد که مجبور نشوید به گردن خود زاویه بدهید.

دست ها را به آرامی مشت کرده و با زاویه 90 درجه در 2 طرف بدن نگه دارید و همراه با حرکات پا به جلو و عقب ببرید؛ درست مانند زمانی که بر روی زمین در حال دویدن و راه رفتن هستید. حرکت دست ها می بایست از کتف باشد و بازوها نیز تحرک داشته باشند.

در حین ورزش عضلات شکم را منقبض کنید؛ بدن در هنگام ورزش شکل پیدا می کند؛ بنابراین باید فرم بدن خود را در حالت مناسب نگه دارید.
لزومی ندارد بر روی تردمیل گام های بسیار بلند یا بسیار کوتاه بردارید؛ بر روی این دستگاه مانند زمانی که بر روی زمین راه می روید یا می دوید، قدم بردارید. تنفس صحیح یکی از ارکان ورزش به شمار می آید. بر روی این دستگاه منظم و عمیق نفس بکشید؛ بهتر است تنفس خود را با حرکات پاها تنظیم کرده و دم و بازدم ریتمیک داشته باشید.
ورزش زمانی موثر واقع می شود که به طور منظم و روزانه به آن بپردازید؛ می بایست این فعالیت مفید را در برنامه روزمره خود جا بدهید و مانند مسواک زدن به آن عادت کنید. ورزش به شیوه اصولی در صورتی که به طور مستمر انجام بشود سوخت و ساز را افزایش می دهد و چربی های اضافه را از بین می برد.متخصصین معتقدند در بدن کسانی که به روش صحیح و اصولی و به مدت کافی تمرینات هوازی انجام می دهند تا 12 ساعت بعد و حتی بیشتر از آن، چربی سوزی همچنان ادامه دارد؛ یعنی فرد حتی در حالت استراحت کامل هم کالری بیشتری می سوزاند.منبع مقالات تردمیل


نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  

مبحث جدیدپاسخ

 [ 1 پست ] 


مباحث مرتبط

 مباحث   نويسنده   پاسخ ها   بازديدها   آخرين پست 
موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. نکاتی که قبل از خرید تبلت باید بدانیم

Router

0

2257

دوشنبه 07 نوامبر 16, 6:54 pm

Router نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. تردمیل

Mohammadhajilu

1

1218

پنج شنبه 04 اکتبر 18, 6:02 am

irancnet نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. درباره فیلتر هوا بیشتر بدانیم

mozhi00

0

0

سه شنبه 08 ژانويه 19, 6:45 am

mozhi00 نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. درباره فیلتر هوا بیشتر بدانیم

melinaa

0

47

سه شنبه 25 دسامبر 18, 7:52 am

melinaa نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. نکاتی که برای شروع یک کسب و کار باید بدانید.

ehsannasr

0

238

شنبه 13 اکتبر 18, 12:18 pm

ehsannasr نمایش آخرین ارسال

 


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 9 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد
cron



بخش ها