بسم الله الرحمن الرحیم

انجمن های تخصصی کدباکس

شبکه، امنیت، سرور، دیتاسنتر، سیستم عامل، هاستینگ، وبمستری، طراحی وب، نرم افزار، سخت افزار، گرافیک و ...

امروز دوشنبه 28 مه 18, 8:12 am



مبحث جدیدپاسخ

 [ 10 پست ] 
نويسنده پيغام
پستارسال شده در: دوشنبه 07 سپتامبر 15, 2:29 pm 
نماد کاربر

پست ها : 370
محل سکونت: فارس
سپاسگذاری کرده: 40 بار
سپاس دریافتی: 576 بار
مفهوم CRM برای ارتباط با مشتریان به وجود آمده است. این مفهوم از کلمات  Customer Relationships Management  که به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد.
شرکت ها برای داشتن تجارت پر سود به سمت تحقیق در زمینه بازریابی رفته اند، و مفاهیمی از قبیل CRM را به وجود آوردند که منجر به تجارت پر رونق تر برای شرکت هایشان باشد.
مهمترین عنصر موجود در یک تجارت مشتری می باشد. در CRM ما به نحوه ارتباط با مشتری می پردازیم، ارتباطاتی که باعث جذب و یا دفع مشتری خواهد شد.
امروزه با توجه به اینکه تجارت ها به سمت تجارت الکترونیک سوق پیدا کرده است، باید توجه داشته باشیم در طراحی سایت های خود برای شرکت های تجاری، نحوه ارتباطات با مشتری را در نظر داشته باشیم و در نظر بگیریم چه مواردی را باید در طراحی سایت خود رعایت کنیم که مشتریان بیشتر جذب شوند و وب سایت ما مورد توجه بیشتر آنها قرار بگیرد.
این مسئله را می توانیم با طراحی اصولی سایت و طراحی حرفه ای سایت و همچنین رعایت اصول بهینه سازی سایت به آن دست پیدا کنیم.
اما نکته مهم این است که ابتدا باید تمام مفاهیم تجارت و بازاریابی را فهمیده باشیم و از آنها در زمینه تجارت الکترونیک خود استفاده نماییم.
مفهوم CRM  یکی از مفاهیمی ست که به ما شناخت خوبی در زمینه ارتباط با مشتری و جذب آن خواهد داد. استراتژی ها و فرایند ها و عملیات هایی که خواهند توانست ما را در جذب مشتری، مخصوصا مشتریان وفا دار.


پستارسال شده در: دوشنبه 07 سپتامبر 15, 2:56 pm 

پست ها : 11
سپاسگذاری کرده: 0 بار
سپاس دریافتی: 9 بار
هدف از انجام فرایند های CRM مدیریت بر ارتباطات با مشتریان می باشد؛ مدیریتی که منجر به جذب مشتریان و ماندگاری و وفادری آن مشتریان، برای استفاده از محصولات یا خدمات ما می باشد.
  بطورکلی هدف کلی استراتژی CRM ایجاد و توسعه روابط سودآورتر با مشتریان است.
شرکت ها این کار را با روش های زیر انجام میدهند :
●     با به دست آوردن هزینه از روابط انجام می دهند، مثلا“ از طریق انتقال مشتریان به سمت خدمات شبکه ای، ایجاد و طراحی سایت برای شرکت و ایجاد صفحه و پروفایل شخصی برای آنها و...
●     با افزایش درآمد حاصل از یک ارتباط با مشتری انجام می دهند، مثلا“ با فروش خدمات و محصولات اضافی به مشتریان
البته  بعضی از شرکت ها از هر دوی این روش ها استفاده می کنند. که مسلما موفق تر خواهند بود. ضمنا باید توجه داشته باشیم با طراحی سایتی که با توجه به معیار ها و هدف ما اصول بهینه سازی سایت در آن رعایت شده باشد، می تواند کمک بزرگی به تجارت ما برای ارتباطات خوب با مشتریان نماید. مشتریانی که روز به روز نسبت به خرید و فروش های اینترنتی گرایش بیشتری پیدا می کنند.


پستارسال شده در: سه شنبه 08 سپتامبر 15, 2:39 pm 

پست ها : 11
سپاسگذاری کرده: 0 بار
سپاس دریافتی: 9 بار
می توان تمام مشاغلی که CRM را اجرا می نمایند و در نحوه ارتباط خود با مشتریان فرایند های CRM را انجام می دهند، جزئی از CRM دانست.
اجزای معروف CRM :
●     شرکت هایی که CRM را اجرا می کنند
●     مشتریان و شرکای آن شرکت ها
●     فروشندگان نرم افزار CRM
●     فروشندگان ساختار و سخت افزار CRM
●     مشاوره با انواع گوناگونی از قابلیت ها همچون استراتژی ، کسب و کار کاربرد و مشاوره فنی
در طراحی سایت ها نیز اگر اصول بهینه سازی سایت و جذب مخاطبان و راهکار های ارتباط با آنها نیز در نظر گرفته شده باشد، وب سایت های این شرکت ها هم جزئی از CRM در نظر گرفته خواهد شد
پنج مرحلۀ کلیدی در توسعه و اجرای استراتژي CRM وجود دارد، شما می توانید در طراحی سایت های تجاری خود نیز این مراحل را انجام دهید، و که می تواند در جذب مخاطبان تاثیر گذار باشد.
به طور خلاصه، این پنج مرحله عبارتند از :
●     تحلیل و طبقه بندی مجموعه ای از مشتریان
●     مشتری نوازی
●     توسعه شبکه
●     توسعه پیشنهاد ارزش
●     مدیریت دوره عمر مشتری
تحلیل و طبقه بندی مجموعه ای از مشتریان:
این مرحله شامل تحلیل پایگاه مشتریان واقعی و بالقوه به منظور شناسایی این مسئله است که در آینده به کدام مشتریان می خواهید سرویس دهید.لیستی ایجاد نمایید و در بالای لیست ، مشتریان از لحاظ استراتژیک مهم قراردارند،از جمله کسانی که در آینده سود( ارزش ) ایجاد خواهند کرد .می توانید به مشتریان مهم خود در طراحی سایت نیز امکانات بیشتر و پر کاربرد تری دهید.
مشتری نوازی :
شما باید هویت ، شرح حال ، تاریخچه ، نیازها ، توقعات و سلایق مشتریانی که می خواهید به آنان سرویس دهید را بدانید.
توسعه شبکه :
روابط با اعضای شبکه شرکت خود را شناسایی، توجیه، کنترل و اداره می کنید. این ها سازمان ها و افرادی هستند که در خلق و ارائۀ ارزش برای مشتریان منتخب، سهم داشته اند. این شبکه می تواند شامل اعضای خارجی مثل تأمین کنندگان، شرکا و مالکان یا سرمایه گذاران،  به علاوۀ یک گروه داخلی مهم یعنی کارکنان باشد.
توسعه پیشنهاد ارزش : این مورد شامل شناسایی منابع ارزشی برای مشتریان و ایجاد مسئله و تجربه ای است که نیازها، توقعات و سلایق آنان را برآورده می سازد.
مدیریت دوره عمر مشتری :
چرخۀ زندگی مشتری، سفر یک مشتری از سمت ”مشتری احتمالی ” به سوی ”وضعیت طرفدار“ است.
اداره چرخه زندگی هم نیازمند توجه به فرآیند است و هم توجه به ساختار! شما باید در هر فعالیت، روش های بهینه سازی آن کار را به خوبی مطالعه و اجرا نمایید.
ضمنا می توانیم تمام این مراحل را در پیاده سازی و طراحی سایت رعایت نماییم، تا در جذب و ارتباط با مخاطبان و مشتریان به موفقیت دست پیدا کنیم.


پستارسال شده در: چهارشنبه 09 سپتامبر 15, 2:33 am 
نماد کاربر

پست ها : 370
محل سکونت: فارس
سپاسگذاری کرده: 40 بار
سپاس دریافتی: 576 بار
چرا شرکت ها CRM را اجرا می کنند؟
مهمترین انگیزه که شرکت ها CRM را اجرا می نمایند، سود بیشتر و رونق کسب و کار و تجارت خود می باشد؛ اما می توان اینگونه گفت که شرکتها به دلایل تدافعی و تهاجمی، مشتاقند که CRM را انتخاب و اتخاذ کنند.
انگیزه اجرا CRM چیست
انگیزه های تهاجمی با اشتیاق به بهبود سوددهی، از طریق کاهش هزینه ها و افزایش درآمد به وسیلۀ بالابردن سطح رضایت و وفاداری مشتری همراه هستند. انگیزه های تهاجمی می تواند در قالب تبلیغات و خدمات با کیفیت به ثمر بنشید؛ شرکت ها می توانند با طراحی سایت حرفه ای و ایجاد کسب و کار خود در اینترنت، مخاطبان خود را بیشتر از قبل نمایند و همچنین با راهکار های CRM، و جلب رضایت مندی مشتریان، رونق فراوانی به تجارت خود بدهند.
انگیزه های تدافعی زمانی به وجودمی آیندکه رقبای اصلی،CRMرا با موفقیت برگزیده اند و یک شرکت ، نگران از دست دادن مشتریان و درآمد است. در این حالت هر شخص و یا شرکتی به دنبال راهکاری برای رقابت با رقبای خود خواهد بود. و به سراغ روش های علمی و به روز برای انجام این امر خواهد رفت.
پس راهکار های شرکت های رقیب را مطالعه و برای خود دنبال روشی برتر از آن می باشد. مثلا در زمینه طراحی سایت می توانید رقابت بالای شرکت ها را برای دریافت سفارشات طراحی سایت ملاحضه نمایید، اما قطعا مشتریان سراغ شرکت هایی خواهند رفت که بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می دهد و بهترین امکانات را برای وب سایتشان در نظر می گیرد، که همراه با بهترین متد روز می باشد. و همچنین اصول طراحی سایت و روش های بهینه سازی سایت در آن رعایت شده باشد.


پستارسال شده در: چهارشنبه 09 سپتامبر 15, 2:41 am 
نماد کاربر

پست ها : 370
محل سکونت: فارس
سپاسگذاری کرده: 40 بار
سپاس دریافتی: 576 بار
شرایط حمایتی CRM چیست؟
شرایط و شروطی لازمه اجرای CRM می باشد که در اجرای آن تاثیر گذار خواهند بود. این شرایط بر 5 شرطی که CRM را حمایت می کنند، تأکیدخواهد داشت.
این پنج  مورد عبارتنداز:
●     رهبری یا مدیریت
●     فرهنگ سازمانی
●     داده ها و فناوری اطلاعات
●     افراد
●     فرآیندها
اگر شرایط موافق با استراتژی CRM نباشد، آنگاه احتمال موفقیت اجرایی کمتر است. در طراحی سایت ها نیز می توان این موارد را به گونه ایی شبیه سازی نمود. گرچه امروزه حتی بسیاری از مدیران سایت ها از این شرایط آگاه می باشند و موارد و شروط CRM  را در طراحی سایت های خود نیز به کار می برند.
شروط حمایتی CRM چیست
رهبری یا مدیریت :
●     رهبری تصمیم می گیرد که CRM بر اهداف تحلیلی یا عملیاتی با استراتژیک تأکید کند.
●     رهبری به در اولویت قرار دادن پروژه CRM کمک می کند.
●     رهبری ، نظارت و سرپرستی را ایجاد می کند.
●     رهبری ، دیواره های مخرب عملیاتی را درهم می شکند.
●     رهبری در سطح بالا مورد نیاز است.
فرهنگ سازمانی :
فرهنگ سازمانی، الگویی از ارزش ها و عقاید مشترک است که به افراد کمک می کند تا عملکرد سازمان را درک کنند و در نتیجه معیارهای رفتاری در سازمان را فراهم می آورد.
فرهنگ سازمانی شامل ارزش های مشترک است. این ارزش ها در الگوها و نمونه های رفتارهای فردی و میان افراد، از جمله رفتار رهبران کسب و کار، نشان داده شده و منعکس می شود. در ضوابط و معیارها، نشانه ها آئین و سیستم های رسمی سازمان، نمایش داده میشود. پس سعی نماییم در بین افراد سازمان و یا شرکت خود فرهنگ هایی را نهادینده نماییم تا به هدف اصلی ما کمک نمایند، و شرایط را برای هدف نهایی ما بهبود بخشند.
افراد :
بسیاری از مفسران عقیده دارند که افراد مهم ترین عنصر در عملکرد یک استراتژی CRM هستند؛
چراکه :
●     افراد، استراتژی CRM را به وجود آورده و توسعه می دهند.
●     افراد، راهکار فناوری اطلاعات را انتخاب می کنند.
●     افراد فناوری اطلاعات را اجرا و از آن استفاده می کنند.
●     افراد به منظور به کار انداختن CRM با یکدیگر هماهنگ هستند.
●     افراد پایگاه داده های مشتریان را ایجاد و حفظ می کنند.
●     افراد فرآیند های بازاریابی، فروش و خدمات را طراحی و برنامه ریزی میکنند.
●     افراد ممکن است نیاز داشته باشند که فرآیند های کاری تثبیت شده را تغییر دهند.
●     افراد هنگامی که با مشتریان ارتباط برقرار می کنند، نقش مهمی در رضایت و حفظ مشتری دارند.
●     به واقع، اگر افراد نخواهند CRM عملی و نتیجه بخش باشد، این گونه نخواهد شد.
فرآیند ها :
فرآیندها شیوه و روشی هستند که در آن، کارها توسط شرکت انجام می گیرند.
از نقطه نظر CRM، فرآیند ها باید طوری برنامه ریزی و اداره شوند که به ایجاد ارزش کمک کنند، یا دست کم به ارزشی که برای مشتریان خلق می شود، صدمه ای وارد نسازند.
این امر مستلزم کارایی ( هزینه پائین ) و اثر بخشی ( نتایج مطلوب ) است.


پستارسال شده در: چهارشنبه 09 سپتامبر 15, 2:45 am 

پست ها : 11
سپاسگذاری کرده: 0 بار
سپاس دریافتی: 9 بار
مهمترین عنصر CRM چیست؟
بسیاری از مدیران و متخصصان و مفسران عقیده دارند که افراد مهم ترین عنصر در عملکرد یک استراتژی CRM هستند.
9 دلیل مهم که افراد را مهمترین عنصر CRM می دانند
●     افراد ، استراتژی CRM را به وجود آورده و توسعه می دهند.
●     افراد ، راهکار فناوری اطلاعات را انتخاب می کنند.
●     افراد فناوری اطلاعات را اجرا و از آن استفاده می کنند.
●     افراد به منظور به کار انداختن CRM با یکدیگر هماهنگ هستند.
●     افراد پایگاه داده های مشتریان را ایجاد و حفظ می کنند.
●     افراد فرآیند های بازاریابی ، فروش و خدمات را طراحی و برنامه ریزی میکنند.
●     افراد ممکن است نیاز داشته باشند که فرآیند های کاری تثبیت شده را تغییر دهند.
●     افراد هنگامی که با مشتریان ارتباط برقرار می کنند ، نقش مهمی در رضایت و حفظ مشتری دارند.
●     به واقع ، اگر افراد نخواهند CRM عملی و نتیجه بخش باشد ، این گونه نخواهد شد.
در طراحی سایت ها نیز افراد و عناصر ما می توانند تاثیر زیادی بر روی کار ما بگذارند.
ما می توانی افراد و مدیرانی برای وب سایت های خود تعیین نماییم که ارتباطات با مشتریان را به نحو احسن برقرار، و آنها را نسبت به کسب و کار ما از طریق وب سایت، جذب نمایند.


پستارسال شده در: جمعه 11 سپتامبر 15, 5:45 am 

پست ها : 11
سپاسگذاری کرده: 0 بار
سپاس دریافتی: 9 بار
عملیات فیزیکی , ماشینی کردن عملیات در تجارت :
سه فعالیت عملیاتی و فیزیکی مهم برای به وجود آوردن شرایط CRM برای کسب و کار خود باید انجام دهیم، البته در بحث تجارت الکترونیک و وب سایت شاید با این موارد سر و کار نداشته باشیم، اما به جا ست که با آنها آشنایی داشته باشیم.
این 3 فعالیت عبارتند از:
●     ماشینی کردن بازاریابی
●     ماشینی کردن نیروهای فروش
●     ماشینی کردن خدمات

ماشینی کردن بازاریابی :
●     بخش بندی بازار
●     افزایش فروش
●     افزایش درصد فروش
●     مدیریت برنامه جامع تبلیغاتی
●     بازاریابی اینترنتی
●     بازاریابی از طریق طراحی سایت
●     بازاریابی از طریق وب سایت
●     بازاریابی بر اساس رخداد ها
●     مارکتینگ
●     راهکارهای افزایش فروش

از جمله فعالیت های این بخش می باشد. اتوماسیون بازاریابی می تواند تکنولوژی را در فرآیندهای بازاریابی اعمال کند.
ماشینی کردن نیروهای فروش:
اتوماسیون عوامل فروش شرکت را قادر می سازد تا همان طورکه در طول مسیر فروش به سمت پایان پیش می روند، به طور اتوماتیک الگو ها را ثبت کنند. برای این کار 4 فعالیت مهم باید انجام دهیم:
●     مدیریت فرصت ها از جمله مدیریت الگوها
●     مدیریت تماس ها
●     تولید و عرضۀ پیشنهاد جدید فروش
●     شکل و آرایش محصول
ماشینی کردن خدمات:
اتوماسیون خدمات این امکان را به شرکت ها میدهد که فعالیت های خدماتی خود را ماشینی و خودکارکنند، و ارتباطات و تماس های داخلی و خارجی خود را که به خدمات مربوط می شوند، درتمامی کانال ها کنترل وهماهنگ کنند.
از جمله فعالیت های که برای این بخش باید انجام دهیم
●     فعالیت مراکز تلفنی
●     خدمات شبکه ای
●     خدمات میدانی


پستارسال شده در: جمعه 11 سپتامبر 15, 5:52 am 

پست ها : 11
سپاسگذاری کرده: 0 بار
سپاس دریافتی: 9 بار
تحلیل نیاز های مشتری در crm :
CRM تحلیلی به استخراج و بهره برداری از داده ها، به منظور کمک به مشتری و نیز بهبود و افزایش ارزش شرکت می پردازد.

CRM تحلیلی، تبدیل به بخش ضروری و اساسی شده در حالیکه CRM عملیاتی، سعی دارد  بدون اطلاعات تحلیلی در خصوص ارزش مشتریان، به کارآیی کامل دست یابد.

ارزش مورد انتظار مشتری، بسیاری از تصمیمات CRM عملی را برانگیخته و هدایت می کند. یعنی ما با توجه به ملاک ها و ارزش های مشتری و انتظارات آنها، خدمات و محصولات و کیفیت کار خود و کارمندان خود را تغییر می دهیم.

مثلا ما می توانیم در طراحی سایت خود با ایجاد بخش نظرات و پشنهادات، از مشتریان نسبت به انجام امور کاریشان توسط کارمندان، فیدبک و نظر بگیرید، و درباره محصولات با ایجاد بخش نظر سنجی، مشکلات و نقص های محصولات خود را پیدا کنیم.


پستارسال شده در: جمعه 11 سپتامبر 15, 6:16 am 

پست ها : 11
سپاسگذاری کرده: 0 بار
سپاس دریافتی: 9 بار
شرایط به کارگیری crm :
شرایط بسیارمختلفی وجود دارد که درآنها، CRM بکارگرفته میشود. ازجمله درمسائل ارتباطی است که شرکتها با آن روبرو میشوند، مدیریت ارتباط با مشتری شکل ها و صورتهای گوناگونی دارد که به بسیاری از مسائل ارتباطی میپردازد، در این راستا 4 موقعیت زیر در نظر گرفته خواهد شد:
●     بانکهاوشرکت های مخابراتی،باشخص مشتری یامصرف کننده سروکاردارند
●     تولید کنندگان اتومبیل با شبکه فروشنده یا توزیع کننده سرو کاردارند
●     شرکت های دارای تکنولوژی پیشرفته ، که محصولات پیچیده ای تولید می کنند که عمدتا، توسط سازمان های شریک فروخته می شود.
●     تولیدکنندگان کالاهای مصرفی که با تجارت خرده فروش سرو کاردارند.
  
برای این موارد اولین کار که در راستای استراتژی CRM  باید انجام داد، با توجه به استفاده پر شمار مردم از اینترنت و وب سایت ها و نرم افزار های گفت و گو و چت، راه اندازی و طراحی سایت می باشد. طراحی سایت هایی تجاری البته با اهداف جذب مشتری و مخاطب؛ که تنها با طراحی حرفه ای سایت و روش های بهینه سازی سایت می توان به این مورد دست یافت.
باید توجه نماییم بعد از طراحی سایت باید تمام نکات CRM را مطالعه نماییم و از آنها حتی در طراحی سایت های خود استفاده نماییم. در غیر این صورت نمی توانیم در زمینه افزایش درآمد و بازاریابی موفق باشیم. قطعا تجارتی که سودی نداشته باشد خیلی زود دچار شکست و ورشکستگی خواهد شد.


پستارسال شده در: دوشنبه 16 آپريل 18, 7:27 am 

پست ها : 1
سپاسگذاری کرده: 0 بار
سپاس دریافتی: 0 بار

بزرگترین مشکل و دغدغه صاحبان کسب و کار در هر لحظه، کسب درآمد بیشتر است، حال آنکه با توجه به شرایط فعلی بازارایران و تغییر در نیازهای مشتریان ، دستیابی به این مهم تنها با پیاده سازی ایده های شگفت انگیز در ارتباط با مشتری امکان پذیر است

برخی از شرکت ها تنها به فکر جذب مشتریان جدید هستند و برخی هم تنها به راه اندازی باشگاه مشتریان می اندیشند تا به این طریق بتوانند حداقل جلوی ریزش بخشی از مشتریان خود را بگیرند.
حتما” برای شما هم اتفاق افتاده است که:
رقبای شما نتیجه بهتری می گیرند و با اینکه محصولات یا خدمات بهتری را ارائه می کنید درآمد و مشتریان کمتری دارید!
مشتریان از خدمات دریافتی ناراضی هستند.
اطلاعات بسیاری از مشتریان را در اختیار دارید اما هیچ کاربردی برای شما ندارند
ایده ای برای درگیرسازی مشتریان با کسب و کار خود ندارید
مشتریان ثابتی دارید اما درآمد شما تغییری نکرده است!

اگر به دنبال راهکارهایی هستید تا تغییری را در کسب و کار خود بوجود آورید به شما مطالعه این کتاب را توصیه می کنم






نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  

مبحث جدیدپاسخ

 [ 10 پست ] 


مباحث مرتبط

 مباحث   نويسنده   پاسخ ها   بازديدها   آخرين پست 
موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. رضایتمندی مشتری در crm مدیریت مشتری

MrCRM

0

2603

جمعه 11 سپتامبر 15, 5:56 am

MrCRM نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. مفهوم SFA در مدیریت روابط مشتری

MrCRM

0

2222

چهارشنبه 09 سپتامبر 15, 3:07 am

MrCRM نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. معرفی مقدماتی php

Hoseyn

5

8078

يکشنبه 06 سپتامبر 15, 4:57 am

Hoseyn نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. پيوست(ها) اسکریپت مدیریت جامع مشتری hostbill

Hoseyn

0

2682

شنبه 01 آگوست 15, 3:32 am

Hoseyn نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. ارتباط دو میکروتیک از طریق وی پی ان

kosari

2

5214

يکشنبه 31 مه 15, 7:15 pm

kosari نمایش آخرین ارسال

 


چه کسي حاضر است ؟

کاربران حاضر در اين انجمن: بدون كاربران آنلاين و 0 مهمان


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد
شما نمي توانيد فايل هاي پيوست در اين انجمن ارسال کنيد



بخش ها